MOBİL UYGULAMA – HÜKÜMLÜ YAKINI
Görüntülü görüşme yapılabilmesi için hükümlü yakının izlemesi gereken adımlar ve telefon uyumluluğu bilgisi aşağıdaki gibidir;
1) Mobil cihaza app store & play store’dan ‘E-Görüş’ uygulaması indirilir.
2) Uygulama açıldıktan sonra ekrana gelen ‘Kamera, Mikrofon, Bildirim’ erişim izinlerine ‘Tamam / İzin Ver’ butonuna tıklanarak onay verilmelidir.
3) Kamera, mikrofon ve bildirim izinlerine onay verildikten sonra ekrana KVKK metni gelmektedir. Uygulama kaydına devam edilebilmesi için KVKK metni ‘Onayla’ butonuna tıklanarak onaylanır.
4) UYAP sistemine kaydı yapılmış telefon numarası ile uygulamaya kayıt olunur ;
a) Kullanıcı öncelikle ülke seçimi yapar. Ülke kodu alanı otomatik olarak dolar.
b) Alan koduna telefon numarasının alan kodu girilir. (Örn: 554, 532, 536 vb.)
c) Telefon kodu kısmına telefon numarasının alan kodundan sonraki haneleri girilir. (Ör:5555555)
d) Kayıt Ol butonuna tıklar.
e) ‘Kayıt Ol’ butonuna tıklandıktan sonra ekrana ‘Ben Robot Değilim’ kontrolü gelmektedir. Ben robot değilim metni solunda yer alan ‘Küçük kare’ tıklanarak güvenlik aşamasından geçilmesi gerekmektedir.
f) Güvenlik adımından sonra ekrana SMS onay kodunun girilmesi gereken ekran gelmektedir. Telefon numarasına iletilen SMS onay kodu ilgili alana girilir, ‘Tamam’ butonuna tıklanır.
5) Hükümlü yakını telefon numarası giriş ve SMS doğrulama adımlarını tamamladıktan sonra ‘Cihazınız başarılı bir şekilde kayıt edilmiştir.’ Uyarısı aldığında uygulamaya kayıt işleminin gerçekleştiği anlaşılmalıdır.
UYGULAMA EKRAN GÖRÜNTÜLERİ
UYGULAMA HATA MESAJLARI
1- Uygulamada kayıt başarılı bir şekilde yapıldıysa ‘Cihaz kaydınız gerçekleştirilmiştir.’ Metninin ekrana gelmesi yanı sıra, aşağıdaki durumların yaşanması durumunda sarı ile işaretlenmiş hata mesajları uygulama ekranında verilmektedir.
* Kod doğrulanamadı. - (SMS kodu hatalı girilmiştir.)
* Kaydınız bulunamadı. - (Kurum ile iletişime geçiniz. (Uygulamaya kayıt olmaya çalışan telefon numarasının UYAP’ta tanımlı olmaması durumudur.)
* En fazla 3 cihazda kayıt gerçekleştirebilirsiniz. Kurum ile iletişime geçiniz. - (Hükümlü yakınının mobil uygulamaya 3 kere başarılı kayıt gerçekleştirmiş olması ve 4. Kayıt işlemini denemesi sonunca verilen uyarıdır. Yakın UYAP sisteminde bloke edilmiştir.)
* Kurum kaydınız var ancak aktif hale getirilmemiş. Kurum ile iletişime geçiniz. - (UYAP tarafında ilgili yakının pasif durumda olmasında verilen uyarıdır.)
KURALLAR ve KISITLAR
Mobil uygulamaya kayıt olunması ve başarılı görüntülü görüşme yapılabilmesi için gereklilikler ve telefon uyumluluğu bilgisi aşağıdaki gibidir;
1. Mobil cihazın, arama yapıldığı sırada wifi’ye bağlı ya da mobil verisinin açık olması (internetinin olması) gerekmektedir.
2. Kullanıcı mobil cihazı işletim sistemi versiyonları, Android için; 6.0 üzeri, IOS için 10 üzeri sürümlerin olması gerekmektedir.
3. Kullanıcının uygulamada kamera, mikrofon, bildirim izinlerini ve KVKK metnini onaylamış olması gerekmektedir.
4. Mocil cihazda rahatsız etme modunun kapalı olması gerekmektir. (Bazı cihazlarda rahatsız etme modu açık ise uygulamaya bildirim gitmemektedir.)
5. Kullanıcının uygulamaya kayıt olmaya çalıştığı telefon numarası UYAP tarafında kayıtlı ve aktif olmalıdır.